Del 4 – AcobiaFLUX 20 år (1995-2015). 2006-2007 AcobiaFLUX tar form

20a¦èrs logotyp

Mycket händer under de första åren efter sammanslagningen mellan Acobia och FLUX. Stora satsningar gjordes. Många möjligheter och utmaningar låg i att sammansvetsa två företag till en stark och stabil organisationnär när det gällde leveranser till kunder men också när det gällde företagskultur och det nya varumärket. Processer och rutiner tog form och utvecklades för att möta kundernas behov.

Logotype_RGB

För att verkligen svetsa samman gänget åkte AcobiaFLUX på några riktigt roliga Kick-offer. Den första Kick-offen bar iväg till Fame Word i Skara där hela gänget bland annat körde Robinson-tävlingar. Åren efter bar det av till Prag och Tallinn för några riktigt roliga och inspirerande dagar tillsammans. Att ha roligt är viktigt för oss på AcobiaFLUX och dessa Kick-offer pratas det fortfarande om.

Stor satsning gjorde också på det varumärkesbyggande planet då vi ställde ut på Scanautomatic 2007. Lyckade visningar av lösningar gjordes på dagarna och på eftermiddagarna och kvällarna spelade Kitty Jutbring skön musik under roliga After Worker.

IMG_5439 IMG_5484

I anknytning till Scanautomatic hade vi också en rekryteringskampanj ”Vinnaren får jobbet, förloraren bilen”. Bilen, en Toyota AYGO, var med oss några veckor före mässan bland annat utanför Scandinavium och Rondo där den fick en hel del uppmärksamhet. Naturligtvis tog vi med den under mässan i montern också. Några dagar före jul fick bilen en ny ägare och vi på AcobiaFLUX fick nya duktiga kollegor.

 

IMG_5045

 

IMG_5576

 

Missa inte nästa del i vår historiska resa, då berättar vi när AcobiaFLUX blir världsmästare och om när vi tar nästa steg och växer ytterligare.

Har du missat tidigare delar i vår historia, kolla här?

Be Sociable, Share!

Leave a Reply